Welkom op mijn blog.
Gezellig dat je even langs komt.
Je vind hier veel zelfgemaakte knutsels.
Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

woensdag 13 januari 2010

Knutsels



Zo het is alweer even geleden.
Ben deze week vrij dus heb veel tijd om op school wat leuke
dingen te maken.
Sinds mijn kids op school zitten vond ik het leuk
om mij daar nuttig te maken. In het begin als klassemoeder.

Toen de jongste naar school ging ben ik ook gaan helpen als
leesmoeder. Als moeder van een dyslectische dochter weet ik
als geen ander dat dat hard nodig was. Nu zijn er andere die dat
op professionele wijze doen.
Een paar jaar later werd ik door andere moeders gevraagd als lid van de
activiteitencommissie. Dat heb ik gedaan. Erg leuk werk trouwens.
Nu zijn we er om te helpen met dingen als de Sinterklaas,
de kerstviering, het Paasontbijt, avondvierdaagse en andere dingen
waar de leerkrachten niet aan toe komen. Ook zorgen we er voor
dat het gezellig is in de school.
Nu zijn mijn kinderen ondertussen van school af maar ik ben
blijven hangen.

We werken in seizoenen en maken dan van papier leuke dingen om op
vaste plaatsen neer te hangen. In de grootte hal staat een bak waar
we een boom van papiermachee in gemaakt hebben. De boom gaat ook mee in de seizoenen. Nu is hij dus kaal want de blaadjes zijn gevallen.
Onder de boom zetten we elke keer wat anders neer.
Vorige winter hebben we een berg ander de boom gemaakt.
En deze herfst ben ik begonnen met vilt popjes maken.
Ik leer veel van een moeder waar we de popjes eerst van mochten lenen.
Ik maak ze nu zelf omdat ze dan op school kunnen blijven
en we ze elk seizoen weer kunnen gebruiken.
Nu wil ik jullie graag op de hoogte houden van wat we zoal
knutselen dus is dit een mooi begin.

We zijn vorige week begonnen met de berg wit te maken. Het is tenslotte
wit en koud buiten.
En nu zijn we bezig met de huisjes te maken van alles wat
we voor handen hebben.
We hebben vandaag 2 huisjes afgemaakt en ik hed een paddestoel van vilt
gemaakt. Moet er alleen nog even een foto van maken. Dat doe ik morgen want
dan gaan we weer verder,
Groet Brigitte

1 opmerking: