Welkom op mijn blog.
Gezellig dat je even langs komt.
Je vind hier veel zelfgemaakte knutsels.
Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

maandag 22 februari 2010

Bloemen




Ik had al geschreven dat ik bloemen gehaakt had.
Nu eindelijk een paar foto's.
Het boek had ik bij andere blogs gezien en ik heb hem
gevonden. De patronen zijn niet makkelijk maar dat komt
omdat ik niet weet hoe ze te lezen.
Ik ga in de zomer gewoon bij mijn moeder in de leer.



Via een link kwam ik op een site waar met plaatjes
te zien is hoe je bloemetjes haakt.
http://www.jessica-tromp.nl/haken_haakpatronen/bloemen-haken_crochet-flowers.htm
Ik had het al eeuwen niet meer gehaakt.
Maar eenmaal wat bijgespijkerd lukt het wel
weer. Zelf een beetje aanpassen en je kunt varieren in grootte.
Ik heb ze gemaakt voor mijn zus. Zij gebruikt ze weer voor andere
dingen. Ik laat deze week zien hoe en waarvoor.
Vind het echt leuk om te doen. Ben er ook voorlopig druk mee
want we gaan er nog andere dingen mee maken.

















Via google kwam ik op een filmpje terecht waar ze laten zien
hoe je een hartje maakt.
http://www.youtube.com/watch?v=sONRCluPj2A
Heel makkelijk om mee te haken. Het resultaat vind ik iets minder.
Waarschijnlijk moet ik er meer op oefenen.

Groetjes Brigitte

6 opmerkingen:

-::Maris::- zei

Ze zijn erg leuk geworden!

Groetjes Maris

jeanet zei

Ooooo leuk! Ik wil dat ook graag maken maar ik ben bang dat 't een heel gedoe is. Maar jou lukt 't wel en zo leuk!!! Groetjes Smoek

Corina zei

Ze zijn erg mooi geworden, ik ben benieuwd wat je zus ermee doet!
Groetjes Corina

Esther zei

Super, ik heb het boekje ook,staan erg leuke dingen in he en leuk dat je de site's vermeld hebt, ik ga zo even kijken, ben ook benieuwd wat je zus ermee doet. groetjes Esther.

Anoniem zei

Dat zijn ook leuke dingen die je zo tussendoor even erbij kan doen. Voor de tv of zo!

Och, oefening baart kunst, zullen we maar zeggen, het volgende hartje word vast wel naar je zin!

Fijne dag, groetjes Thea

Barbara Oudejans zei

Wat enig, je haakwerkjes! Ik ben de laatste tijd ook veel aan het haken geweest, dus deze vind ik ook heel leuk. Ga ik zeker eens proberen! ♥ Barbara