Welkom op mijn blog.
Gezellig dat je even langs komt.
Je vind hier veel zelfgemaakte knutsels.
Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

vrijdag 1 april 2011

Lente

Gister zijn we weer begonnen met het veranderen van het kabouterbos op school.
Deze keer wat laat omdat er eerst een nieuwe rand papiermachee op moest.
Ida heeft dit voor ons geregeld. De rand om de bak doet nu ook mee.
Het geeft de ouders ook niet meer de gelegenheid om daar te gaan zitten.
We moesten nogal eens wat repareren omdat er spullen kapot waren.
Alles is daarna in weer een fris kleurtje groen geverfd.
De boom kreeg blaadjes en bloesem.

Vandaag het eerst stukje de Bollenwoning.
Het kabouter vrouwtje is aan het uitrusten van het wassen.
De kleding hangt achter haar te wapperen in de wind aan de droogmolen.

Naast het huisje word hard gewerkt en alle bloemen geplukt.
Over het brugje op de paddenstoelen zijn de bloembedjes.
Via het emmertje word alles naar beneden getakeld.
 
Beneden gaan ze in de bollenwagen naar de markt.
 
Zoals jullie zien word er hier hard gewerkt.

De rest van het bos zien jullie later.
Het laatste stukje maken we Dinsdag af.
Alle popjes en huisjes zijn nog van vorig jaar. We hebben alles alleen een nieuwe
plek gegeven. De kinderen komen elke keer weer kijken wat we aan het doen
zijn en ze zien ook vaak wat er veranderd is.

Voor iedereen een fijn weekend. Ik hoop dat het morgen echt van dat lekkere
weer wordt als ze voorspeld hebben.
Groetjes Brigitte

8 opmerkingen:

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Het zag er erg leuk uit zus weer een mooi plaatje hebben jullie ervan gemaakt.
Laat de lente maar beginnen.
xx je zusje

THE BLACK BARN zei

MIJN DOCHTER TOETIE KEEK MEE.
TOEN IK OP JOU BLOG KEEK.
DIE VOND HET KABOUTERBOS ERG LEUK!
MAAR VOORAL JE POPPETJES IN JE HEADER VIND ZE PRACHTIG!!

FIJN WEEKEND,
MIRANDA EN DOCHTER TOETIE

Margriet Tournier zei

Wat wordt het weer gezellig in het bos! Geweldig leuk hoe jullie dat elke keer doen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Groetjes en fijn weekend!
Margriet

Splashes of Pink and Mint zei

Ik vind dit zóóó leuk!!!! Wat zullen die kids hier van genieten! Ik heb mijn seizoenstafel ook weleens meegeven naar school en ze vonden het altijd erg leuk.
Maar ja, hier worden ze er nu te groot voor, dus ben ik nu maar gewoon lekker voor mezelf aan de knutsel.
Je kindertjes boffen maar met zo'n crea juf!

Muisje zei

Wat ziet het er weer prachtig uit.

Groeten Herma

Esther zei

Dat ziet er weer prachtig lentes uit, Fijn zonnig weekend. Groetjes Esther.

Margo zei

Wat prachtig zeg !
Een kunstwerk !
Je kan je toch niet voorstellen dat ouders zo weinig respect hebben dat ze op de rand gaan zitten !
Onvoorstelbaar !
Hopelijk is dit een goede oplossing !
Liefs
Margo

Marjanne zei

Hela deze had ik gemist. Ik wist niet hoe ik een reacrtie achter moest laetn omdat de tekst "geplaatst door brigitte" in een roze balkje staat en je zien pas dat je een reactie kan plaatsen als je daar met je muis overheen schuift, snappie. Ik zag dius niet waar ik een berichtje achter kon laten, maar waarschijlijk ben ik e enige die zo suf is.
Je dorpje is énig! Wat zal dat toch leuk zijn voor de kinderen elke dag weer iets nieuws te ontdekken!